Inledning

Jag gör med dessa texter inga som helst anspråk på att ha en komplett bild över släktträd och relationer i övrigt.

Detta material har jag samlat på mig i olika omgångar från en mängd olika källor och det har förekommit uppgifter från någon källa som står i direkt strid med uppgifter från någon annan källa.

Det mesta av detta är insamlat under 1997 men påbörjades redan tidigare.

Källor har varit kyrkböcker från landsarkivens gömmor, böcker samt samtal med personer i min närhet samt i något fall kassettinspelningar.

Syftet med den här sammanställningen har varit att stilla min egen historiska nyfikenhet. Förhoppningsvis kan jag också väcka nyfikenheten hos någon annan.


Kommentarer
Postat av: anna-märta lindström

Per Andersson är min farmors far Per född 1842. Jag bor på den gård som Per köpte år 1869. Per var yngst av barnen till DORDI ANDERSDOTTER och ANDERS PEHRSON.

Svar: Vad roligt att höra från dig. Har tänkt att lägga in all information från den lilla släktforskningen jag har här i bloggform för att fler skall kunna ta del av den.
Det drar dock ut på tiden, och ligger just nu i någon slags träda, men en vacker dag...

Roligt, du kanske har mer uppgifter så om det är OK så mailar jag dig vid tillfälle mvh Helen
Helen Hedin

2012-06-30 @ 19:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0